30 Mayıs 2013 Perşembe

Reklamı Geç ~ Skip the Ad

Belçika'da her yıl 2.000'den fazla kişinin intihar etmesi ve 20.000'den fazla insanın intihar etmeyi düşünmesi briefinden yola çıkarak, Publicis Brüksel'in yarattığı iş "İntihar eğilimli insanları es geçmeyin", Belçika İntihar Önleme Hattı  (Centre du Prevention de Suicide) için yapılmış bir Sosyal Sorumluluk kampanyası. Konu sosyal sorumluluk olunca ilgimi 5 kat daha fazla çeken bu işin mantığına bayıldım. 

Pre-roll reklamlarını geçmek için saniyelerin geçmesini sabırsızlıkla bekler ve bize fırsat verdiğinde hemen "reklamı geç"i tıklarız. İnteraktif pre-roll izlemek istediğimiz video öncesi karşımıza çıkıyor, hüzünlü görünen kadın ağlamaklı bir halde bize derdini anlatıyor, "reklamı geç" butonu karşımıza çıktığında eğer tıklarsak hatun arkasını dönüyor ve yüksek binanın ucuna doğru, intihar etmeye gidiyor. Eğer tıklamaz ve dinlersek, "İnsanları dinlemenin önemini ve bir şeyleri değiştirmekteki etkisini" vurgulayan reklam mesajı veriliyor.

Videoya buradan ulaşabilirsiniz.

With the brief message of "There are more than 2.000 people commit suicide and 20.000 people consider suicide", Publicis Brüksel made an social responsibility ad for Belgian Suicide Prevention Line (Centre du Prevention de Suicide). When it a social responsibility, my interest has increased more & more, and I like the logic of this interactive pre-roll. 

When watching a video, we wait impatiently to skip the pre-roll ad and click on "skip" as soon as we have opportunity. This as shows itself at the same time, a woman with a depressing face, tells about her story; if we skip the pre-roll she goes for committing suicide. If we keep watching, she tells her whole story and thanks us for listening. Then ad gives the message of importance of listening.

The video is here.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder