15 Ocak 2013 Salı

2004 - The Meeting




Pazarlama ile tanışmam 2004 yılında İzmir Ekonomi Üniversitesi - Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümü 1. sınıfıta başladı.
Çok sevdiğim bir hocam dedi ki:
"On yaşında bir çocuğun tüm odasını 'nike' amblemleriyle doldurup, sloganını ezberletmek istemediğim için özel sektörü bırakıp, akademik devam etmeye karar verdim."

Şaşırmıştım, bu sevdiğim hoca geleceğimdeki mesleğin kötü yanını göstermiş, inanmadığı bir konuda makalelerin arasına boğulmuş, bu işin geleceğinde yer alacak minnakları yetiştiriyordu. Ve bu işe destek vermiyor, belki de inanmıyordu. Reklamcılık derslerini almaya devam ettikçe, şaşkınlığım endişe ve karmaşaya dönüşmüştü . Doğru hedef kitleye doğru mecralarla ulaşma çabasının, insanların algısını yönetmenin ve senin yönlendirdiğin marka olmazsa bir diğer markaya yatırım yapacak insanları desteklediğin markaya mıknatıs gibi çekebilmenin nesi kötü olabilirdi ki?

Olamazdı.
Sevmiştim pazarlamayı, reklamı, reytingleri, hedef kitleyi, mecrayı, yaratıcılığı, mindmapleri, tasarımı, renkleri, kokuları, dijitali, logo ve sloganları...



1 yorum:

  1. Güzel bir başlangıç olmuş. Devamında da burada olacağım. Kolay gelsinnnn! -İlkay

    YanıtlaSil